PROGRAM 2017

9.00 - 9.30
Rejestracja i kawa powitalna

Poranna sesja plenarna


9.35 - 9.55
Wystąpienia inauguracyjne

Guenter Verheugen, były komisarz Unii Europejskiej, przewodniczący Rady Programowej konferencji

Jack Ewing, The New York Times

Andrzej Jonas, The Warsaw Voice

 

10.00 - 11.35
Innowacyjny Hub Polska. Jeszcze marzenie czy już zrealizowany plan?

Ministerstwo Rozwoju zaprezentowało w ubiegłym roku strategię dla zrównoważonego innowacyjnego rozwoju Polski. W tym segmencie konferencji dowiemy się więcej na temat tej koncepcji oraz dróg jej realizacji. Bardziej szczegółowe zagadnienia dotyczące kwestii innowacyjności rozwinięte zostaną w sesjach tematycznych, po porannej sesji plenarnej.

Zaproszeni do dyskusji:

Paweł Borys, Prezes, PFR
Konrad Pokutycki, prezes, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.
Krzysztof Senger, Członek Zarządu, PAIH
Kamil Szymański, Prezes, Centrum Wystawienniczo – Kongresowe Wojewodztwa Podkarpackiego
Ireneusz Węgłowski, wiceprezes, Orbis S.A.

Moderatorzy: Jack Ewing, The New York Times, Juliusz Kłosowski, The Warsaw Voice

11.35 - 11.50
Przerwa kawowa
11.55 - 13.10
Jaka przyszłość Unii Europejskiej i Polski w Unii?

Europa różnych prędkości, Stany Zjednoczone Europy czy może inny, bardziej kompromisowy scenariusz? Co jest najbardziej prawdopodobne, obiecujące lub niekorzystne dla przyszłości Europy, Polski i regionu? Najważniejsze wzajemne oczekiwania, wyzwania i nieporozumienia.

Zaproszeni do dyskusji:

Henryka Bochniarz, Prezydent, Konfederacja Lewiatan
Ryszard Czarnecki, Wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego
prof. dr hab. Bogusław Liberadzki, Wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego
dr Paweł Wojciechowski, były minister finansów

Moderatorzy: Guenter Verheughen i Andrzej Jonas

13.15 - 13.45
Networking lunch
13.45 - 14.45
Innowacyjne miasta. Czy przyszłość jest już teraz?

Smart City Infrastructure and Sustainable Urban Policy, Sharing Economy, Innovative Real Estate and Mobility. Co te pojęcia mają ze sobą wspólnego?

Potwierdzeni uczestnicy dyskusji:

Sylwia Ajdys, ShareSpace
Anna Górska – Kwiatkowska, MRICS, Associate, Landlord Representation Manager, Office Department Cushman & Wakefield Poland
Mateusz Litewski, Dyrektor ds. publicznych, Uber Polska
Magdalena Piasecka, Wiceprezydent Wrocławia
Paweł Pisarczyk, Prezes,  Phoenix Systems
Dionizy Smoleń, Dyrektor, PwC
Katarzyna Włodek – Makos, Dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego, Urząd m.st. Warszawy

Moderator: Monika Mizielińska – Chmielewska, Ekspert rynku nowych technologii

14.50 - 15.50
Poland Meetings Destination

Innowacyjne spotkania. Jak pobudzić gospodarkę kraju, zwiększyć PKB o 1-2%  i zyskać jeszcze więcej? Dlaczego strategia dla sektora spotkań jest koniecznością?

Polska jako cel i miejsce mniejszych, średnich ale także wielkich międzynarodowych spotkań, konferencji, kongresów to już nie marzenie lub ambitna wizja. Nasz przemysł spotkań, zwany niekiedy sektorem MICE, odpowiada obecnie za 1% PKB. Ta wartość, wzorem innych rozwiniętych krajów, może jednak wzrosnąć dwu, a nawet trzykrotnie. Dodajmy, że spotkania są także niezbędnym elementem i stymulatorem procesów innowacyjności. Dyskusja przedstawicieli administracji państwowej, samorządowców i ekspertów.

Zaproszeni uczestnicy dyskusji:

Tomasz Dzieńdziura, Naczelnik Wydziału Współpracy Międzynarodowej i Badań, Departament Turystyki, Ministerstwo Sportu i Turystyki
Aneta Książek, CIS, MHCC, Główny Specjalista ds. Konferencji, Polska Organizacja Turystyczna
Mateusz Czerwiński, Dyrektor, Warsaw Convention Bureau
Anna Jędrocha, Prezes SKKP
Jan Mazurczak, Prezes, Poznań Convention Bureau
Bożena Zaremba – Marcych, Ekspert, Urząd Miasta Krakowa

Moderator: Juliusz Kłosowski, The Warsaw Voice

13.45 - 14.45
Sektor finansowy a innowacje

Polska wyszła obronną ręką z ostatniego światowego kryzysu finansowego. Według opinii wielu ekspertów, stało się tak dzięki relatywnie konserwatywnym zasadom, panującym na naszym rynku. Innowacyjne rozwiązanie finansowe wydają się dziś jednak koniecznością. Czy mogą stanowić antidotum na przyszłe zagrożenie stagnacją lub kryzysem?

Zaproszeni do dyskusji:

Marcin Pachucki, Wiceprzewodniczący KNF
Dariusz Kułakowski, Członek Zarządu, GPW
Krzysztof Jajuga, Prezes, CFA Society Polska
Mirosław Kachniewski, Prezes, SEG
Karolina Marzantowicz, IBM Distinguished Engineer, CEE Chief Technology Officer
Sławomir Panasiuk, Wiceprezes KDPW

Moderator: Juliusz Kłosowski, The Warsaw Voice

14.50 - 15.50
Współczesne wyzwania geopolityczne i ich wpływ na gospodarkę w Europie i poza nią

Dyskusja panelowa pod auspicjami PwC

Uczestnicy dyskusji:

Michał Bolesławski, wiceprezes, ING Bank Śląski (tbc)
Monika Kania, CEO, Xchanger.io
Aneta Kocemba-Muchowicz, Head of Credit Suisse Warszawa
Michał Olszewski, Wiceprezydent Warszawy
Krzysztof Senger, Członek Zarządu, PAIH
Mateusz Walewski, Ekonomista, PwC

Moderator: Jakub Kurasz, Dyrektor, PwC

Popołudniowa sesja plenarna


15.55 - 17.15
Na drodze ku finansowemu sukcesowi - z jakimi wyzwaniami gospodarczymi i finansowymi powinniśmy się liczyć?

Już po raz trzeci podczas Warsaw Economic Hub spotkają się byli ministrowie finansów, aby ocenić kondycję polskiego sektora finansowego oraz perspektywy polskiej gospodarki.

Potwierdzeni uczestnicy dyskusji, byli ministrowie finansów:

Mirosław Gronicki
Jerzy Osiatyński
Andrzej Raczko

Moderator: dr Paweł Wojciechowski, były minister finansów, Główny Ekonomista ZUS

17.15 - 17.30
Zamknięcie obrad

Spikerzy:

Henryka Bochniarz
Henryka Bochniarz,
Prezydent Konfederacji Lewiatan

Założycielka i prezydent Konfederacji Lewiatan, wiceprezydent BusinessEurope – organizacji pracodawców UE, wiceprzewodnicząca Rady Dialogu Społecznego. Minister Przemysłu i Handlu w rządzie Jana Krzysztofa Bieleckiego, współtwórczyni przemian okresu transformacji ustrojowej. Przewodnicząca Polsko-Japońskiego Komitetu Gospodarczego. Zasiada w radach nadzorczych firm Unicredit S.p.A., FCA Poland SA i Orange Polska. Autorka wielu publikacji z zakresu makro- i mikroekonomii oraz artykułów prasowych dotyczących aktualnych problemów społeczno-gospodarczych. Zaangażowana w działalność społeczną. Współtwórczyni Kongresu Kobiet i orędowniczka zwiększenia udziału kobiet w życiu publicznym i biznesie.

 

Paweł Borys
Paweł Borys,
Prezes, Polski Fundusz Rozwoju

Polski ekonomista i menadżer o bogatym doświadczeniu w bankowości, na rynku kapitałowym i w sektorze ubezpieczeń. Specjalizuje się w inwestycjach, zarządzaniu, analizach makroekonomicznych, planowaniu strategicznym i finansowym oraz restrukturyzacjach przedsiębiorstw. Pracę rozpoczął jako główny ekonomista w Grupie Erste Bank w Polsce. Następnie był zarządzającym funduszami oraz szefem inwestycji w ramach funduszy inwestycyjnych w Grupie Deutsche Bank, drugiej największej firmie zarządzania aktywami na świecie. Budował także polską firmę specjalizującą się w inwestycjach na rynku private equity i venture capital, pełniąc funkcję Prezesa Zarządu spółki AKJ Investment TFI. W latach 2001 – 2005 pracownik Szkoły Głównej Handlowej, gdzie prowadził badania z zakresu teorii konwergencji ekonomiczej i zależności pomiędzy sektorem finansowym oraz rozwojem gospodarczym. Od początku 2010 do kwietnia 2016 roku był dyrektorem zarządzającym w PKO Banku Polskim, odpowiadającym za obszar analiz ekonomicznych, strategię i rozwój grupy kapitałowej oraz relacje inwestorskie. Funkcję prezesa PFR objął z początkiem maja 2016 roku. Dwukrotnie nagrodzony za najlepsze wyniki inwestycyjne funduszy na polskim rynku. Został uznany za jednego z czterdziestu najlepszych polskich menadżerów. Autor szeregu publikacji prasowych i artykułów na temat bankowości, inwestycji, rynku kapitałowego oraz gospodarki. Zna biegle język angielski i niemiecki.

Robert Chmielewski
Robert Chmielewski,
Co-Founder, ShareSpace

Absolwent University College London na kierunku BSc Planning and Real Estate. Doświadczenie na rynku nieruchomości zdobywał w Polsce i zagranicą, szczególnie w obszarze analityki projektów rynku nieruchomości. Pracował w takich firmach jak Griffin Real Estate, Jones Lang LaSalle czy Arcadis Group. Pasjonat sektora alternatywnych inwestycji w nieruchomości, oraz nowych technologii rynku nieruchomości (prop-tech). Jest współzałożycielem ShareSpace.pl – wiodącej platformy elastycznego wynajmu biur współdzielonych. Jest również współzałożycielem StudentGroup, operatora portalu Studentliving.pl oferującego wynajem akademików prywatnych dla studentów. Razem z ShareSpace pomagał stworzyć i zorganizować pierwsze wydarzenie o tematyce property technology w Polsce.

Ryszard Czarnecki
Ryszard Czarnecki,
Wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego

były   Minister   do   spraw   europejskich   wiceprzewodniczący   Zgromadzenia Parlamentarnego Euronest Polski polityk, wiceprzewodniczący Parlamentu Europejskiego odpowiedzialny za politykę Wschodnią oraz za Partnerstwo Wschodnie. Urodzony w Wielkiej Brytanii. Z wykształcenia historyk (Uniwersytet Wrocławski). Były minister do spraw Europejskich, minister w Kancelarii Premiera  oraz wiceminister kultury  i  sztuki.  Od  2004  r.  poseł do  Parlamentu  Europejskiego  (EKR). Jest  wiceprzewodniczącym Zgromadzenia Parlamentarnego Euronest (UE – Ukraina, Mołdawia, Białoruś, Armenia, Azerbejdżan i Gruzja). Koordynator  w  Komisji  Kontroli  Budżetu  (CONT),  członek  Komisji  Spraw  Zagranicznych  PE (AFET)  oraz  Delegacji  UE  –  Ukraina.  Jest  też członkiem  Delegacji UE  –  Europa  i  Azja Środkowa (Kazachstan,  Kirgistan,  Uzbekistan,  Tadżykistan,  Turkmenistan  i  Mongolia). Odznaczony  wysokimi odznaczeniami  państwowymi  przez  Ukrainę,  Gruzję,  Armenię .  Otrzymał  tytuł  doctor  honoris  causa Uniwersytetu w Erywaniu. Autor 6 książek.

Mateusz Czerwiński
Mateusz Czerwiński,
Dyrektor Warsaw Convention Bureau

Pracę w branży spotkań rozpoczął w 2008 roku jako project manager w agencjach MICE realizujących projekty outgoing i incoming. Jako jeden z pierwszych w Polsce wdrażał w realizowanych wydarzeniach rozwiązania standardu spotkań zrównoważonych BS 8901, odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie systemu zarządzania hotelem Radisson Blu Krakow w oparciu o BS 8901. Obiekt jako pierwszy na świecie otrzymał certyfikat od międzynarodowej firmy certyfikującej działania zrównoważone w branży spotkań. Od 2010 roku w Warsaw Convention Bureau (Stołeczne Biuro Turystyki), odpowiedzialny za planowanie i realizację działań marketingowych Warszawy jako destynacji spotkań, kontakty z zagranicznymi klientami, nadzór nad badaniami lokalnego rynku MICE oraz współpracę z warszawskim środowiskiem naukowym w ramach programu ambasadora kongresów. Reprezentował Warszawę jako Tourism Expert w projekcie unijnym ONE BSR, w ramach którego w międzynarodowym gronie współpracowników przygotowywał produkty turystyczne oraz strategię ich promocji w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Po przejściu Warsaw Convention Bureau do struktur Warszawskiej Organizacji Turystycznej odpowiedzialny m.in. za pozyskanie dla Warszawy i koordynację MCE CEE Warsaw 2015, pierwszej w historii polskiej branży spotkań międzynarodowej imprezy B2B, którą odwiedziła tak liczna grupa zagranicznych hosted buyers (80 meeting plannerów). Od kwietnia 2015 dyrektor Warsaw Convention Bureau – działu Warszawskiej Organizacji Turystycznej.

Anna Górska-Kwiatkowska
Anna Górska-Kwiatkowska,
MRICS
Associate I Landlord Representation Manager, Office Department, Cushman & Wakefield

Anna Górska – Kwiatkowska ma 20-letnie doświadczenie w sektorze nieruchomości komercyjnych w Polsce. Jest członkiem Królewskiego Instytutu Dyplomowanych Rzeczoznawców (RICS). Kieruje zespołem ds. reprezentacji właścicieli nieruchomości w Warszawie, zarządzając procesami najmu obejmującymi portfel o powierzchni ponad 300 000 mkw. Reprezentuje fundusze instytucjonalne, międzynarodowych deweloperów oraz indywidualnych właścicieli nieruchomości. Ukończyła studia ekonomiczne w Ośrodku Studiów Amerykańskich na Uniwersytecie Warszawskim, studia geologiczne na Uniwersytecie Warszawskim oraz studia w zakresie wyceny nieruchomości na Politechnice Warszawskiej. Wcześniej Anna pracowała, jako dyrektor działu nieruchomości mieszkaniowych, gdzie była odpowiedzialna za rozwój biznesu oraz usługi doradcze na każdym etapie procesu deweloperskiego. Doradzała klientom instytucjonalnym, jak i indywidualnym świadcząc szeroki zakres usług: ocena wymagań związanych z finansowaniem procesu deweloperskiego, pozyskiwaniem finansowania i nieruchomości gruntowych na cele mieszkaniowe oraz wyszukiwaniem okazji inwestycyjnych w Polsce. Anna specjalizowała się również w reprezentacji najemcy oraz budowaniu relacji z klientami korporacyjnymi. Kluczowi klienci (wynajmujący): Capital Park (Eurocentrum, Art Norblin), Union Investment (Zebra Tower, Horizon Plaza), HESA (Hotel Europejski), ING RED (Holland Park, Skylight, Lumen), Ghelamco (Senator), GTC (Empark, Areopark), UBS (Atyn, Ilmet, Koszykowa 54, Nova Praga), Avestus (Qube). Kluczowi klienci (najemcy): EU Commission & EU Parliament, US Government, UAE Embassy & British Council, Omnicom Group, Walt Disney Company, PGE S.A. & PSE S.A., Boston Consulting, Ernst & Young Academy of Business, Cap Gemini, Discovery Polska & Reader Digest.

Mirosław Gronicki
Mirosław Gronicki,
Były Minister Finansów w latach 2004-2005

Ekonomista, doktor nauk ekonomicznych, minister finansów w rządzie Marka Belki. Absolwent Wydziału Ekonomiki Transportu Uniwersytetu Gdańskiego. W latach 1987-1993 był pracownikiem w zagranicznych instytucjach naukowych, m.in. na Uniwersytecie Pensylwania w Filadelfii, Uniwersytecie Karola w Pradze oraz ICESAD w Kitakyushu. Pracował w organizacjach międzynarodowych, m.in. w Banku Światowym, ONZ, UE. Do roku 1998 był zatrudniony jako makroekonomista w Instytucie Badań nad Gospodarką Rynkową. W latach 1999-2004 współpracował z Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. Był doradcą rządów Bułgarii, Turkmenistanu i Słowacji. W latach 2000-2004 był głównym ekonomistą Banku Millennium S.A. W okresie 2004-2005 sprawował urząd ministra finansów w rządzie Marka Belki. Od 2012 do 2014 roku, szef zespołu doradców prezesa Krajowego Funduszu Poręczeniowego „Samorządowa Polska” sp. z o.o. Obecnie, niezależny konsultant.

prof. Krzysztof Jajuga
prof. Krzysztof Jajuga,
Prezes, CFA Society Poland

Profesor nauk ekonomicznych, wykładowca Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. W swojej pracy naukowo – badawczej koncentruje się wokół finansów oraz statystyki i ekonometrii. Swoją karierę naukową rozpoczął w 1979 roku uzyskując tytuł zawodowy magistra na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Następnie kontynuował swoją działalność naukową na tej uczelni uzyskując w 1982 roku stopień naukowy doktora. Zaś w roku 1987 otrzymał habilitację. Od roku 1992 – profesor nauk ekonomicznych. Obecnie kierownik Katedry Inwestycji Finansowych i Zarządzania Ryzykiem. Profesor Krzysztof Jajuga pełni liczne funkcje. Jest on członkiem Prezydium Komitetu Statystyki i Ekonometrii Polskiej Akademii Nauk, Komitetu Nauk o Finansach PAN, Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN, członkiem Centralnej Komisji ds. Stopni i Tytułów oraz prezesem CFA Society of Poland.

Andrzej Jonas
Andrzej Jonas,
Prezes Warsaw Voice S.A. i Redaktor Naczelny The Warsaw Voice

Założyciel i redaktor naczelny The Warsaw Voice. Współtwórca Stowarzyszenia Dzieci Holocaustu w Polsce. Był Wiceprezesem Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich, Prezesem Stowarzyszenia Dziennikarzy Europejskich – Sekcji Polskiej, Wiceprezesem Stowarzyszenia Dziennikarzy Europejskich. Odznaczony Odznaką Honorową Bene Merito. Komentator prasowy i telewizyjny.

Dr Mirosław Kachniewski
Dr Mirosław Kachniewski,
Prezes, Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych (SEG)

Jest odpowiedzialny za zarządzanie pracą biura oraz współpracę merytoryczną z firmami członkowskimi. Przed dołączeniem do SEG pracował w Komisji Papierów Wartościowych i Giełd jako rzecznik prasowy i dyrektor sekretariatu. Wcześniej był pracownikiem Ministerstwa Przekształceń Własnościowych. Był pracownikiem Katedry Finansów Międzynarodowych SGH, jest absolwentem wydziału Handlu Zagranicznego tej uczelni. Ma stopień naukowy doktora. Jest autorem wielu publikacji o tematyce ekonomicznej, dotyczących głównie takich obszarów jak funkcjonowanie rynków kapitałowych, liberalizacja przepływów kapitałowych, liberalizacja form świadczenia usług, integracja rynku finansowego UE. Zasiada we władzach Europejskiego Stowarzyszenia Spółek Giełdowych (EuropeanIssuers).

Stanisław Kluza
Stanisław Kluza,
były Minister Finansów

Dr ekonomii, twórca nadzoru KNF, Przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego (2006-11), Minister Finansów i Wiceminister Finansów (2006), główny ekonomista i dyrektor dep. analiz w Banku Gospodarki Żywnościowej (2002-06). Pracownik naukowy w Szkole Głównej Handlowej, związany z Instytutem Statystyki i Demografii (od 1994). Specjalizacja naukowa: polityka pieniężna, statystyka, ekonometria, makroekonomia, bankowość oraz badania koniunktury. Autor licznych prezentacji i referatów w zakresie nadzoru nad rynkiem finansowym i analizy makroekonomicznej. 

Juliusz Kłosowski
Juliusz Kłosowski,
Dyrektor Generalny, Warsaw Voice S.A.

Historyk z wykształcenia, dziennikarz z pierwszego zawodu, absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (1982). Od pierwszego wydania jesienią 1988 roku związany z tytułem „The Warsaw Voice”. Począwszy od 1993-dyrektor generalny wydawnictwa Warsaw Voice S.A., które specjalizuje się w angielskojęzycznych publikacjach, adresowanych do obcokrajowców w Polsce i za granicą. Wśród angielskojęzycznych periodyków, wydawanych przez Warsaw Voice S.A., są między innymi magazyny „The Warsaw Voice” oraz codzienny biuletyn internetowy Poland’s Voice daily. Wydawca jest także gospodarzem bardzo popularnego wśród obcokrajowców zainteresowanych Polską angielskojęzycznego portalu www.warsawvoice.pl. Juliusz Kłosowski jest ponadto członkiem Rady Dyrektorów fundacji Warsaw Destination Alliance, która działa na rzecz międzynarodowej promocji Warszawy i rozwoju usług turystyki biznesowej w mieście, a także zasiada w gronie członków Rady fundacji FCSR (Foundation for Corporate Social Responsibility).

Aneta Kocemba-Muchowicz
Aneta Kocemba-Muchowicz,
Director, Head of Credit Suisse in Warsaw

Pełni rolę Kierującej Działalnością Warszawskiego Biura Credit Suisse w Zakresie Zarządzania Działaniami Grupy.
Pani Aneta rozpoczęła pracę w Credit Suisse w 2008 roku i przez kolejne lata sprawowała szereg kierowniczych funkcji w departamencie Bankowości Inwestycyjnej i Rynków Kapitałowych. W latach 2012 – 2016 pełniła rolę Kierującej Departamentem Bankowości Inwestycyjnej Credit Suisse w Polsce oraz regionie Europy Środkowo-Wschodniej będąc odpowiedzialną za realizację transakcji bankowości inwestycyjnej, takich jak, m. in. nabycie Kredyt Banku przez Santander, Pierwsza Oferta Publiczna PZU SA oraz szereg transakcji Przyspieszonej Budowy Księgi Popytu dla spółek z sektora instytucji finansowych, sektora energetycznego i spółek użyteczności publicznej.
Wcześniejsze doświadczenie Pani Anety Kocemba-Muchowicz obejmuje szereg licznych transakcji w obszarze kapitałowych rynków akcji, fuzji i przejęć oraz kapitałowych rynków dłużnych w Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej dla Citi oraz CAIB Unicredit Group. W ramach obecnej funkcji Pani Aneta jest odpowiedzialna za działania biura w Warszawie oraz wdrażanie globalnej strategii i wizji Business Development Center. Ponad 15-letnie doświadczenie w pracy w bankowości inwestycyjnej oraz uczestnictwo w wielu istotnych transakcjach w regionie umożliwiło Pani Anecie zrozumienie zależności rynku w Polsce, a także dogłębne poznanie zasad funkcjonowania rynków kapitałowych oraz wymagań w zakresie regulacji prawnych i korporacyjnych.
Aneta Kocemba-Muchowicz ukończyła z wyróżnieniem Wydział Zarządzania na Kierunku Finanse i Bankowość na Uniwersytecie Warszawskim. Jest także absolwentką programu Executive MBA Politechniki Warszawskiej organizowanego we współpracy z London Business School, HEC School of Management (Paryż), Norwegian School of Economics & Business Administration (Bergen). W 2014 roku rozpoczęła studia doktoranckie na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego.

Aneta Książek
Aneta Książek,
CIS, HMCC, Polska Organizacja Turystyczna

Absolwentka Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Warszawie, kierunku Ekonomia Turystyki (2004) oraz europejskiej Akademii Dyplomacji (2014). Od 2008 roku Główny Specjalista ds. Konferencji w Poland Convention Bureau Polskiej Organizacji Turystycznej. W 2015 roku zdobyła 10-miesięczne doświadczenie w pracy w Zagranicznym Ośrodku POT w Brukseli, gdzie zajmowała się promocją zarówno turystyki wypoczynkowej, jak i przemysłu spotkań. W 2012 roku zdobyła certyfikat Destination Pro (program rozwoju zawodowego skierowany dla osób pracujących na rzecz promocji miejsc atrakcyjnych dla gości biznesowych), w 2013 Certified Incentive Specialist (CIS), w 2015 Healthcare Meeting Compliance Certificate (HMCC) a w sierpniu 2016 ukończyła szkolenie Event Management (Etap I). Nagrodzona Powerem w kategorii Convention Bureau w pierwszej edycji konkursu MP Power Awards (2013) oraz odznaką honorową „Za Zasługi dla Turystyki” przyznawaną przez Ministra Sportu i Turystyki (2016).

Jakub Kurasz
Jakub Kurasz,
Ekspert ds. komunikacji zewnętrznej i relacji z interesariuszami publicznymi, PwC

Posiada ponad 16 lat doświadczenia zawodowego. Koordynator komunikacji zewnętrznej w PwC Polska, Roland Berger Strategy Consultants. Odpowiedzialny za plan aktywności public relations i marketingu medialnego spółki wchodzącej w skład WIG20, koordynator komunikacji zmiany w czołowej firmie medialnej w Polsce. Zarządzał zespołami dziennikarzy ekonomicznych w najbardziej prestiżowych redakcjach ekonomicznych w Polsce. Reprezentował redakcje w relacjach z interesariuszami (m.in. wszystkie organizacje zrzeszające przedsiębiorców, organy administracji i ambasady państw UE, USA, Japonii i Korei) jako zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej” i redaktor naczelny „Gazety Giełdy Parkiet”, kierownik działu biznes „Gazety Prawnej” oraz korespondent agencji Reuters. Komentator spraw gospodarczych w mediach m.in. w PR I, PR III, Radio PiN, Onet.pl, TVP i TVP Info, Polsat i grupa TVN. Członek jury konkursu dla spółek giełdowych Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych a także laureat wielu konkursów dla dziennikarzy ekonomicznych m.in. wyróżnienia prezesa NBP.

Bogusław Liberadzki
Bogusław Liberadzki,
Poseł do Parlamentu Europejskiego

Od 1 maja 2004 roku jest posłem w Parlamencie Europejskim. Zasiada w Komisji Transportu i Turystyki oraz jest wiceprzewodniczącym Komisji Kontroli Budżetowej. Od stycznia 2012 jest członkiem Prezydium PE oraz członkiem Kolegium Kwestorów PE. Ponadto jest członkiem Delegacji UE – Japonia oraz członkiem zastępcą w delegacji ds. stosunków z krajami Półwyspu Arabskiego. W 2008 r. wybrany w Parlamencie Europejskim Posłem Roku za aktywność i skuteczność w dziedzinie Transport. W 2012 roku został ponownie wybrany członkiem Prezydencji Partii Europejskich Socjalistów. W tym samy roku wybrany również na Wiceprzewodniczącego Sojuszu Lewicy Demokratycznej. Odznaczony medalem im. Komisji Edukacji Narodowej oraz Złotym i Srebrnym Krzyżem Zasługi. Specjalizuje się w dziedzinie ekonomiki transportu, polityki transportowej i europejskich systemów transportowych. Jest autorem i współautorem wielu publikacji krajowych i zagranicznych, prac badawczych oraz książek, w tym takich pozycji jak „Uwarunkowania rozwoju systemu transportowego Polski”, „Liberalizacja i deregulacja transportu w Unii Europejskiej”, „Transport- popyt, podaż, równowaga”, czy „Ekonomiczne problemy funkcjonowania transportu w USA i wnioski dla systemu transportowego Polski”.

Mateusz Litewski
Mateusz Litewski,
Dyrektor ds. publicznych, Uber Polska

Mateusz Litewski odpowiada za obszar  Odpowiedzialny był także za ekspansję Ubera do nowych rynków – do Chorwacji, Słowacji, Estonii i na Ukrainę. i Wschodniej w firmie Uber. Poprzednio był konsultantem pracującym dla szeregu międzynarodowych firm w obszarze lotnictwa, e-commerce, przemysłu ciężkiego i finansowego. Absolwent University of Keele, University of Bath oraz Manchester Business School.

Karolina Marzantowicz
Karolina Marzantowicz,
IBM Distinguished Engineer, CEE Chief Technology Officer

Karolina Marzantowicz łączy świat technologii, innowacji biznesowych i psychologii. Zawodowo dyrektor ds. technologii i pasjonatka transformacji cyfrowej. Działa jak katalizator i pobudza ciekawość, pomagając przedsiębiorstwom w adaptacji do szybko zmieniającego się środowiska IT. Aktywnie wspiera firmy i instytucje, głównie z sektora finansowego, we wprowadzaniu nowych technologii, takich jak blockchain/dlt, sztuczna inteligencja, IoT i obliczenia kwantowe. Jest uznanym mówcą na konferencjach krajowych i światowych oraz autorką wielu publikacji. Zaliczana do grona 20 polskich ekspertek w #fintech.

Monika Mizielińska-Chmielewska, Dr
Monika Mizielińska-Chmielewska, Dr,
Ekspert rynku nowych technologii, Media Trend

Absolwentka Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Po ukończeniu w Polsce studiów  z dziedziny marketingu ,odbywała studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu. W trakcie studiów uzyskała również certyfikat ekonomicznego języka angielskiego London Chamber of Commerce and Industry. W 1993 roku Polski Klub Biznesu przyznał jej tytuł „Businesswoman roku 1992”. W 1998 roku otrzymała odznakę honorową „Zasłużony dla łączności” od Ministra Łączności, a w 1999 roku oznaką honorową od Stowarzyszenia Elektryków Polskich.  Od 1989 do 2000 roku była prezesem austriackiej firmy Kapsch w Polsce, realizując wiele dużych projektów infrastrukturalnych w dziedzinie telekomunikacji i informatyki. W latach 1999 – 2000 pełniła funkcję Wiceprezesa Fundacji Wspierania Rozwoju Radiokomunikacji i Technik Multimedialnych przy Politechnice Warszawskiej, W latach 2000-2004 była członkiem Kolegium Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych a w okresie 2004-2008 roku członkiem Rady Zamówień Publicznych, opiniującej działanie systemu zamówień publicznych w Polsce. W latach 2001-2010 jako  założycielka firmy Media Trend oraz Centrum Komunikacji Medialnej w Domu Dziennikarza w Warszawie realizowała liczne kampanie informacyjne i cykle debat publicznych, głównie z zakresu infrastruktury i nowych technologii. Od września 2013 roku jest członkiem Rady Nadzorczej spółki giełdowej ATENDE S.A.  W roku 2012 w ramach pracy doktorskiej na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego przeprowadziła liczne badania rynku i analizy w obszarze telewizji interaktywnej i dyfuzji innowacji a pod koniec 2013 roku uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych. W ostatnich latach dokonała kilku publikacji i prezentowała wyniki swoich badań na konferencjach i seminariach.  Od roku 2000 działa jako konsultant w obszarze strategii nowych technologii i smart city w ramach swojej firmy doradczej Media Trend.

Michał Olszewski
Michał Olszewski,
Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy

Urodzony w 1977 r. w Bydgoszczy. Z administracją publiczną związany od 18 lat. Swoją karierę zaczął w roku 1997 w Urzędzie Komitetu Integracji Europejskiej. Po wstąpieniu Polski do struktur unijnych rozpoczął pracę w Ministerstwie Gospodarki i Pracy, a następnie w Ministerstwie Rozwoju Regionalnego. Za swoje zaangażowanie został uhonorowany w 2005 r. plakietą „Samorząd w służbie społeczeństwu”. Od 2007 roku jest pracownikiem Urzędu Miasta stołecznego Warszawy. W ratuszu pełnił m.in. funkcję dyrektora Biura Funduszy Europejskich i dyrektora Biura Obsługi Inwestora. W 2011 r. został powołany na stanowisko zastępcy prezydenta miasta stołecznego Warszawy. Niezależnie od pracy w Urzędzie prowadził działalność naukową i dydaktyczną na uczelniach publicznych i prywatnych. Przewodzi warszawskiej Radzie ds. Polityki Innowacji oraz jest członkiem jej odpowiednika na poziomie województwa. Reprezentuje również stowarzyszenie EUROCITIES, największą organizację zrzeszającą europejskie miasta. Jest zaangażowany we wzmacnianie współpracy między samorządami na szczeblu krajowym i na metropolitarnych obszarach funkcjonalnych. W latach 2007-2015 pełnił funkcję Przewodniczącego Komisji Polityki Europejskiej i Współpracy Zagranicznej Związku Miast Polskich, a od 2012 r. jest Współprzewodniczącym Zespołu ds. Funkcjonalnych Obszarów Miejskich i Metropolitarnych Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu. Od 2012 r. Przewodniczy Komitetowi Sterującemu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Metropolii Warszawskiej. Za swój wkład w rozwój samorządności został odznaczony przez Prezydenta RP Złotym Krzyżem Zasługi (2015) oraz Odznaką Honorową za Zasługi dla Samorządu Terytorialnego przez Ministra Administracji i Cyfryzacji (2015).

Jerzy Osiatyński
Jerzy Osiatyński,
były Minister Finansów, Członek Rady Polityki Pieniężnej

Prof. Jerzy Osiatyński. Urodził się 2 listopada 1941 r. w Rydze. W 1964 r. ukończył studia w Szkole Głównej Planowania i Statystyki. W 1989 r. otrzymał tytuł profesora nauk ekonomicznych. Przewodniczący Rady Naukowej Instytutu Nauk Ekonomicznych PAN (2007-2013) oraz członek Komitetu Nauk Ekonomicznych PAN (2007-2011); członek Komitetu Badań Ekonomicznych NBP (od 2009 r.); od stycznia do kwietnia 2010 r. członek Narodowej Rady Rozwoju przy Prezydencie RP, a od października 2010 r. do grudnia 2013 r. doradca społeczny Prezydenta RP. Od 2001 r. jest profesorem w Wyższej Szkole Finansów i Prawa w Bielsku-Białej. Autor książek, podręczników akademickich i rozpraw naukowych z dziedziny teorii ekonomii, finansów publicznych, historii myśli ekonomicznej XX w. oraz transformacji gospodarki od centralnie planowanej do rynkowej. Minister – kierownik Centralnego Urzędu Planowania (1989-1991); minister finansów (1992- 1993). W latach 1995-2008 konsultant Banku Światowego, UNDP oraz innych organizacji międzynarodowych i pozarządowych w dziedzinie transformacji gospodarczej, głównie w krajach Europy Środkowej i Wschodniej oraz Wspólnoty Niepodległych Państw. Od 2001 r. członek Rady Strategii Społeczno-Gospodarczej przy Prezesie Rady Ministrów, a w latach 2004-2006 jej wiceprzewodniczący. Poseł na Sejm X, I, II i III kadencji. Zasiadał w sejmowych komisjach i podkomisjach, zajmujących się finansami publicznymi, integracją europejską, kontrolą publiczną, audytem oraz polityką ekonomiczną. W 1990 r. otrzymał tytuł doktora honoris causa Uniwersytetu w Nowym Jorku. W 1993 r. został wybrany najlepszym ministrem finansów w krajach Centralnej i Wschodniej Europy. W dniu 20 grudnia 2013 r. Prezydent RP powołał prof. Jerzego Osiatyńskiego w skład Rady Polityki Pieniężnej. 

Marcin Pachucki
Marcin Pachucki,
Zastępca Przewodniczącego KNF

Związany z nadzorem nad rynkiem finansowym od 2001 roku. Wcześniej pełnił funkcję zastępcy dyrektora departamentu prawnego Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, zajmując się głównie prowadzeniem postępowań administracyjnych dotyczących nadużyć na rynku finansowym. Ukończył studia ekonomiczne na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu oraz prawo na Uniwersytecie Wrocławskim.

Sławomir Panasiuk
Sławomir Panasiuk,
Wiceprezes Zarządu Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych (KDPW) oraz KDPW_CCP.

Absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej oraz Niestacjonarnych Studiów Doktoranckich w Kolegium Zarządzania i Finansów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Z KDPW związany jest od 1999 r.; w skład Zarządu został powołany w 2006 r.; a od 2009 r. jest Wiceprezesem Zarządu, odpowiadając za obszar technologiczny, operacyjny oraz bezpieczeństwo korporacyjne. Był sekretarzem Rady ds. Stawek Referencyjnych WIBID i WIBOR pierwszej kadencji, w obecnie, w drugiej kadencji, pełni funkcję jej przewodniczącego. Jest Wiceprzewodniczącym Rady Nadzorczej spółki Centrum Giełdowe. Zasiadał w Radzie Nadzorczej spółki Bondspot.

Magdalena Piasecka
Magdalena Piasecka,
Wiceprezydent Wrocławia

Jest absolwentką Uniwersytetu Wrocławskiego i Studiów Podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. To także stypendystka Rheinische Friedrich-Wilhelms-Universität w Bonn oraz beneficjentka programu  „The International Visitor Leadership Program” w Stanach Zjednoczonych. W latach 2008-2017 pełniła funkcję Prezesa Zarządu Convention Bureau – Wrocław.  Główne działania M. Piaseckiej skupiały się na pozyskiwaniu dla Wrocławia spektakularnych wydarzeń,  zarządzaniu międzynarodowymi projektami (np. Wrocław Global Forum 2010-2016, konferencja klimatyczna Climate KIC, ceremonia wręczenia Europejskich Nagród Filmowych), współpracy z sektorem hotelowym, obiektami konferencyjno-kongresowymi oraz koordynowaniu projektów wolontaryjnych. W latach 2008-2012 ściśle współpracowała z UEFA przy organizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej we Wrocławiu. Ma duże doświadczenie przy współpracy z instytucjami publicznymi, sektorem prywatnym, jak również stowarzyszeniami międzynarodowymi. W latach 2010-2012 była Przewodniczącą Wrocławskiej Rady Kobiet. W 2008 roku została członkiem elitarnego Stowarzyszenia Meeting Professionals International (MPI). W latach 2012-2015 roku była członkiem Kapituły Programu Ambasadorów Kongresów Polskich. Od 2010 roku pracuje jako wykładowca na dwóch wrocławskich uczelniach.

Paweł Pisarczyk
Paweł Pisarczyk,
Prezes Zarządu Phoenix Systems Sp. z o.o.

Prezes Zarządu w firmach Atende Software i Phoenix System, przewodniczący Rady Nadzorczej w spółce OmniChip, członek Rady Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji oraz przewodniczący Sekcji Inteligentnych Sieci Smart-Grid. Członek komitetów sterujących oraz zespołów eksperckich m.in. przewodniczący Grupy ds. Inteligentnego Oprogramowania w Zespole Transformacji Przemysłowej w Ministerstwie Rozwoju. Laureat nagrody Wizjoner 2016 przyznawanej przez Dziennik Gazeta Prawna. Współzałożyciel Fundacji Niezwyciężony, propagującej wśród młodzieży sport i ideę aktywnego rozwoju. Autor i współautor ponad 80 publikacji naukowych oraz licznych artykułów dotyczących oprogramowania, systemów operacyjnych oraz innowacji. Autor systemu operacyjnego czasu rzeczywistego dla Internetu Rzeczy Phoenix-RTOS.

Tomasz Pisula
Tomasz Pisula,
Prezes, PAIH

Przed nominacją na prezesa PAIH S.A. (poprzednia nazwa PAIiIZ), Tomasz Pisula był m.in. odpowiedzialny za sprawowanie nadzoru właścicielskiego w imieniu Ministerstwa Rozwoju nad ponad setką podległych mu podmiotów, w tym m.in. nad specjalnymi strefami ekonomicznymi, wydziałami handlu i inwestycji przy ambasadach RP, instytutami naukowo badawczymi, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Agencją Rozwoju Przemysłu, Polskim Funduszem Rozwoju, Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, PKO BP, Urzędem Dozoru Technicznego, Urzędem Zamówień Publicznych. Łączna wartość aktywów w podmiotach podległych i nadzorowanych przez Departament przekraczała 300 miliardów złotych. Z ramienia Ministerstwa Rozwoju zaangażowany od samego początku w powoływanie do życia Polskiego Funduszu Rozwoju i związaną z nim reformą kadrową systemu WPHI. Przed Ministerstwem Rozwoju, Tomasz Pisula pracował także m.in. jako menedżer Public Policy w Banku Zachodnim WBK, gdzie kierował zespołem monitorującym zmiany regulacyjne oraz budował relacje z instytucjami je tworzącymi. Współpracował także przy tworzeniu analiz i stanowisk dotyczących kwestii regulacyjnych dla kierownictwa Grupy Santander. W latach 2006 – 2014 współtworzył jedną z największych wówczas polskich organizacji pozarządowych zajmujących się kwestiami praw człowieka i demokracji, fundację Wolność i Demokracja. Jako prezes fundacji był odpowiedzialny m.in. za pozyskiwanie i wydatkowanie środków zagranicznych na potrzeby zagranicznego kanału Telewizji Polskiej, Belsat TV. Na inicjatywy związane z promocją demokracji pozyskał łącznie kwotę ponad 12 milionów dolarów, nawiązując współpracę z szeregiem największych międzynarodowych agencji rozwojowych. Wdrażał projekty pomocowe w szeregu państw autorytarnych i postkomunistycznych, w tym m.in. na Kubie, Białorusi, Ukrainie, w Rosji, Azerbejdżanie, Egipcie. Wielokrotnie występował jako ekspert ds. demokracji przed zespołami roboczymi polskiego parlamentu, blisko współpracował z polskimi i zagranicznymi mediami. W latach 1998-2003 współpracował z Senatorem Zbigniewem Romaszewskim w fundacji Obrony Praw Człowieka, gdzie był odpowiedzialny za kontakty zagraniczne Senatora.

Konrad Pokutycki
Konrad Pokutycki,
Prezes Zarządu, BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.

Z wykształcenia jest ekonomistą, absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego. Po ukończeniu studiów przez kilka lat wykładał w Katedrze Rachunkowości Uniwersytetu Łódzkiego, w szkołach biznesu oraz w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce. Współautor polsko-niemiecko-angielskiego słownika rachunkowości i bankowości. Konsultant w zakresie zarządzania finansami, doradztwa podatkowego, systemów informacyjnych w firmach konsultingowych. W roku 2003 uzyskał tytuł biegłego rewidenta. Wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej ElektroEko Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego SA, członek Rady Nadzorczej Zelmer S.A. W latach 2010-2014 wybrany jednogłośnie na dwie kadencje, społecznie pełnił funkcję prezesa CECED Polska – Europejskiego Stowarzyszenia Producentów AGD. W 2015 r. otrzymał prestiżową nagrodę Wektora 2014 Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej za osobisty wkład w rozwój branży producentów AGD, nowatorskie pomysły oraz innowacyjne rozwiązania, konsekwentnie wdrażane w firmie BSH Sprzęt Gospodarstwa Domowego Sp. z o.o.

Andrzej Raczko
Andrzej Raczko,
były Minister Finansów, Członek Zarządu NBP

Dr Andrzej Raczko urodził się 27 lutego 1953 r. w Kutnie. W 1977 r. ukończył ekonometrię na Uniwersytecie Łódzkim. W 1985 r. uzyskał stopień doktora nauk ekonomicznych. Pracownik naukowy Uniwersytetu Łódzkiego. Współpracował z zagranicznymi ośrodkami naukowymi Wielkiej Brytanii, Francji i krajów Europy Centralnej, w ramach projektów badawczych UE. Od lat 90. związany z sektorem bankowym. Pracował m.in. w LG Petro Banku S.A., gdzie pełnił funkcję członka zarządu – dyrektora banku; w latach 1999-2001 w PKO BP kierował projektem banku hipotecznego; w 2003 r. był wiceprezesem BGŻ SA. W latach 2001-2002 wiceminister finansów odpowiedzialny za zarządzanie długiem publicznym, negocjacje z Unią Europejską i współpracę z międzynarodowymi instytucjami finansowymi. W ostatniej fazie przygotowań wejścia Polski do Unii Europejskiej minister finansów RP (2003-2004).Po 2004 r. pracował w Międzynarodowym Funduszu Walutowym, jako zastępca dyrektora wykonawczego i następnie visiting scholar. Pełnił również funkcję głównego ekonomisty i dyrektora Departamentu Analiz Rynkowych w Komisji Nadzoru Finansowego. 

Krzysztof Senger
Krzysztof Senger,
Wiceprezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu S.A.

Krzysztof Senger posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe w działalności międzynarodowej oraz finansowaniu inwestycji i zarządzaniu projektami. Ukończył Biznes Międzynarodowy na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, uzyskał również stopień doktora na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza, specjalizując się w zagadnieniach związanych z ekonomią i polityką rozwoju. Pracując w biznesie doradczym (PwC, Deloitte) wspierał klientów w budowaniu strategii i modeli biznesowych w obszarze innowacji oraz wchodzenia i konkurowania na rynkach globalnych. W sektorze publicznym zdobył doświadczenie w budowaniu struktur i kierowaniu administracją w zakresie finansowania i zarządzania inwestycjami. W trakcie kariery zawodowej wielokrotnie odpowiadał za prowadzenie spraw i relacji z instytucjami szczebla międzynarodowego, centralnego, oraz lokalnego. Równolegle w latach 2004-2013 był niezależnym doradcą, pracując również za granicą np. w roli eksperta międzynarodowego, np. negocjacje umów o wolnym handlu z UE (the DCFTA). Uczestniczył w projektach międzynarodowych związanych z innowacyjnością, B+R. Posiada również doświadczenie trenerskie z zakresu globalnych aspektów biznesu dla setek słuchaczy z całego świata.

Dionizy Smoleń
Dionizy Smoleń,
Dyrektor, PwC

Dionizy posiada wieloletnie doświadczenie w obszarze doradztwa dla instytucji sektora publicznego. Specjalizuje się doradztwie dotyczącym strategii rozwoju, innowacyjności, rozwoju przedsiębiorczości, marketingu gospodarczego, a także optymalizacji zarządzania w instytucjach publicznych. Dionizy jest współautorem raportów PwC o polskich metropoliach 2015, których celem jest określenie kapitałów rozwojowych, którymi dysponują obecnie metropolie. Odpowiedzialny jest także za realizację projektu dla Samorządu Województwa Łódzkiego pn. „Opracowanie polityk sektorowych Województwa Łódzkiego”, którego celem jest m.in. określenie (w formule tzw. „przedsiębiorczego odkrywania”) kierunków rozwoju branż kluczowych (strategia, plan akcji), określenie powiązań między nauką i biznesem w tym identyfikacja tzw. inteligentnych specjalizacji (punktów styku kluczowych technologii z priorytetowymi dla województwa branżami). W latach 2014 – 2015 r. kierował projektem usprawnień organizacyjnych dla Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, którego beneficjentem było 105 urzędów administracji rządowej.  Nadzorował także realizację kompleksowego projektu marketingu gospodarczego dla Samorządu Województwa Lubelskiego, który dotyczył przyciągania inwestorów oraz wspierania eksportu przedsiębiorstw z Województwa Lubelskiego. Dionizy posiada doświadczenie w pracy w administracji rządowej jako urzędnik mianowany. Pełnił m.in. funkcje zastępcy dyrektora departamentu w Ministerstwie Gospodarki oraz Ministerstwie Rozwoju Regionalnego, odpowiedzialnego m.in. za Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego (ZPORR). Dionizy jest absolwentem Krajowej Szkoły Administracji Publicznej i Uniwersytetu Warszawskiego.

Kamil Szymański
Kamil Szymański,
Prezes, Centrum Wystawienniczo - Kongresowe Wojewodztwa Podkarpackiego

Kamil Szymański  Menadżer z międzynarodowym doświadczeniem. Obecnie Prezes Centrum Wystawienniczo – Kongresowego Województwa Podkarpackiego, wcześniej pełnił funkcję Prokurenta i Dyrektora ds. Rozwoju Biznesu w Arena Gdańsk Operator Sp. z o.o., firmie zarządzającej  www.stadionenerga.pl Stadionem Energa w Gdańsku .  Absolwent   Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Gdańskiego prawo.ug.edu.pl, członek ELS, Stypendysta Programu Cirius Rządu Duńskiego, odbywał staże m. in. na  Uniwersytecie w Innsbrucku www.uibk.ac.at oraz w  trybunal.gov.pl Trybunale Konstytucyjnym .  Był wiceprezesem elsa.org.pl ELSA Poland – Europejskiego Stowarzyszenia Studentów Prawa  oraz elsa.org ELSA International – European Law Students’ Association  w Brukseli, z ramienia której koordynował realizację różnych projektów w 40 krajach oraz był odpowiedzialny za relacje instytucjonalne m.in. z CoE,  en.unesco.org UNESCO ,  www.un.org UN ECOSOC ,  www.uncitral.org UNCITRAL ,  www.wipo.int WIPO , www.inta.org INTA ,  www.hrc.org HRC .  W ostatnich latach członek rady nadzorczej, prawnik, IRO, manager w  knowledgeproviders.com Knowledge Providers ,  mmcpolska.pl MM Conferences S.A.

Prof. Günter Verheugen
Prof. Günter Verheugen,
Były Wiceprzewodniczący Komisji Europejskiej, członek Komisji w latach 1999-2011

Rozpoczął karierę polityczną w 1969 r., wcześniej pracował jako dziennikarz oraz studiował historię i politologię. W latach 1983-1999 był członkiem Bundestagu, gdzie piastował szereg ważnych stanowisk, zajmując się głównie polityką zagraniczną i polityką bezpieczeństwa oraz sprawami europejskimi. Został ministrem do spraw europejskich w Ministerstwie Spraw Zagranicznych w 1998 r. W 1999 r. został członkiem Komisji Europejskiej, był odpowiedzialny za kwestie rozszerzenia UE do 2004 r. W 2002 r. przejął również odpowiedzialność za europejską politykę sąsiedztwa. Podczas drugiej kadencji w Komisji Europejskiej, od 2004 r. do 2011 r., pełnił funkcję wiceprzewodniczącego i był odpowiedzialny za obszar przedsiębiorstw i przemysłu. W związku z tą funkcją był przewodniczącym z ramienia Europy Transatlantyckiej Rady Gospodarczej w roku 2007. Obecnie jest profesorem honorowym Europejskiego Uniwersytetu Viadrina we Frankfurcie nad Odrą. Opublikował wiele książek i artykułów, poświęconych m.in. kwestiom europejskim.

Ireneusz Węgłowski
Ireneusz Węgłowski,
Wiceprezes Zarządu Orbis S.A.

Ireneusz Węgłowski od 1991 roku jest Wiceprezesem Zarządu Orbis S.A. Działał w Orbisie w obszarze zarządzania nieruchomościami hotelowymi, uczestniczył także w restrukturyzacji spółki, która miała na celu zmianę modelu biznesowego i skupienie się na hotelarstwie, jako podstawowej działalności firmy. Jest doświadczonym praktykiem i specjalistą w dziedzinie transakcji hotelowych. Z powodzeniem brał udział w realizacji wielu projektów zbycia niestrategicznych dla spółki nieruchomości. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, zrealizował Program Rozwoju Zawodowego w Szkole Administracji Hotelowej Cornell University w Ithaca (USA). Ireneusz Węgłowski jest także Prezesem Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego – organizacji reprezentującej interesy polskich hotelarzy na szczeblu lokalnym, krajowym i Unijnym. IGHP jest członkiem międzynarodowej organizacji HOTREC, zrzeszającej hotele, restauracje i kawiarnie w Europie.

Katarzyna Włodek-Makos
Katarzyna Włodek-Makos,
Dyrektor Biura Rozwoju Gospodarczego, Urząd m.st. Warszawy

Economic Development Department in Warsaw deals with coordination of economic and innovation policy of the City of Warsaw by collaborating with innovative economic and scientific communities which contribute to increase employment in Warsaw. This department is also responsible for running start-up incubators: Center of Entrepreneurship Smolna and the Center of Creativity Targowa. Another, but a very important task of the Bureau is the economic promotion of the City of Warsaw, which focuses on promotional campaigns and organising Warsaw’s participation in the Expo Real and MIPIM investment fairs. What is more, the tasks carried out by the office upgrade the economic development and competitiveness of the City of Warsaw by running for and obtaining European funds.

Dr Paweł Wojciechowski
Dr Paweł Wojciechowski,
były Minister Finansów, do września 2014 r. Stały Przedstawiciel Polski przy OECD

Główny ekonomista Zakładu Ubezpieczeń Społecznych  – od listopada 2014.  Wcześniej piastował stanowiska: Stałego Przedstawiciela RP przy OECD, podsekretarza stanu w MSZ, prezesa Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. oraz ministra finansów. W latach 1995-2005 był prezesem kilku spółek rynku finansowego, m. in. PTE Allianz Polska S.A. przez sześć lat. Studia ukończył w John Caroll University (ekonomia), Case Western Reserve University (badania operacyjne), Szkole Głównej Handlowej (rachunkowość) i Instytucie Badań Systemowych Polskiej Akademii Nauk (doktor nauk technicznych).

Bożena Zaremba-Marcych
Bożena Zaremba-Marcych,
Ekspert, Urząd Miasta Krakowa

Bożena Zaremba-Marcych – jest absolwentką krakowskiej AWF  – kierunku turystyki.  Wieloletnim pilotem wycieczek zagranicznych. Ukończyła także  studia podyplomowe na Uniwersytecie Jagiellońskim w Instytucie Europeistyki  w zakresie  urban studies, analizujących miasto poprzez pryzmat różnych dyscyplin akademickich oraz zachodzących procesów determinujących rozwój współczesnych miast.  Obecnie pracuje w Urzędzie Miasta Krakowa na samodzielnym stanowisku ds. usług turystycznych. Jest ekspertem m.in. w zakresie usług hotelarskich.